2. maaliskuuta 2016

Oudot tavat

Jokaiselta meiltä löytyy jotain outoja tapoja, joita muut voi kattoo vähän oudosti. Toisilla voi olla enemmän ja toisilla vähän vähemmän, multa löytyy kyllä vaikka kuinka paljon. Listaan tähän vaan muutamia outoja tapoja, koska muuten kukaan ei jaksa lukee jos tästä luettelosta tulee niin kauheen pitkä. Jossain vaiheessa voin tästäkin tehdä toisen osan. Mutta nyt alotetaan!

1. Puhun itekseni

-Ehkä on jotenki jääny videoitten teko päälle tai jotain :D Puhun siis itekseni melkeen aina. Hyvänä esimerkkinä tästä on se, että kun ajan autoo niin saatan itekseni puhuu et "joo seuraavasta pitää kääntyy oikeelle" tai et "en mä saa vielä mennä ja nyt täytyy väistää tota autoo". Puhun itekseni ku oon yksin kotona ja selostan kaikki mitä teen. Jos teen ruokaa, ni se on ihan kun jostain kokkiohjelmasta ku selostan et "nyt laitetaan yks sipuli ja sit pilkotaan se näin ja heitetään sinne sekaan".

2. Volumen pitää olla aina parillinen luku

-Mä jotenkin tykkään parillisista luvuista, oon joskus yrittäny laittaa parittoman luvun, mut ei siitä mitään tullu koska ei se pariton luku näyttäny yhtä hyvältä kun parillinen.

3. Ennen mikron piippaamista pitää keretä tekemään joku asia

-Se voi olla et pitää keritä käydä esim. vessassa tai pitää keritä hakee joku juttu tai pitää keritä sanoo joku tietty asia.

4. Jos meen johonki paikkaan ja mua jännittää, nii painan aina kielen tiukasti kii kitalakeen

-Mä en tiedä mistä tää tapa on tullu, mut vissiin siitä ku menin ekalle luokalle ja ekana koulupäivänä mua jännitti ihan hirveesti ni sit vaa painoin kielen kitalakeen kii ja huomasin et se jotenki auttaa :D

5. Aina ku ajan autoo ja oon yksin ni laulan, jos muita on kyydissä niin sit vaan hyräilen

-En tiiä mitä tästä nyt sanois.... Ehkä toi kertoo ihan kaiken.

6. Aina ku kuuntelen musiikkii ni oikee jalka alkaa heiluu

-Tähänkään ei nyt oikeen voi mitään sanoo, muuta ku et jalka vammaa.

7. Tykkään syödä ketsuppii pelkästään

-No siis sehän nyt on yksinkertasesti vaan niin hyvää. Jos mulla jää lautaselle ketsuppii ni pakko se on nuolla siitä pois (tätä teen vaan kotona, muuten mua katottas todella oudosti jos tekisin tätä jossain muualla). Eikä se vielä siihen jää, toi ketsuppi pelkästään on jo monelle sellanen et "hyi helvetti", mut mulla on yks makuyhdistelmä mikä saa kyllä kaikki kummastelemaan mun makumieltymyksiä. Nimittäin mä ttykkään jotenkin ihan liikaa ketsupin ja kurkun yhdistelmästä. Kiva dippailla kurkkua ketsupissa.

8. Vaikee saada pillereitä ja tabletteja alas

-Täs on varmaan yks syy miks välttelen särkylääkkeitten ottamista viimeseen asti enkä kovin pieneen kipuun ota lääkettä. Mut sitte ku se lääke pitää ottaa, niin varmaan kaikki tietää sen tunteen kun yrität niellä mut se ei vaan mee alas vaan jää pyörimään suuhun ja sit se tabletti alkaa pikkuhiljaa hajoomaan suuhun ja alkaa maistuu pahalta. Mä oon keksiny itelleni aika hyvän keinon tähän saada kaikki lääkkeet alas. Kerrotaan se teillekin, eli sillon kun otan jonkun vaikka särkylääkkeen ja tuntuu ettei se mee alas ni ajattelen et jos mä en nielase tätä niin sitte jolleki mun läheiselle käy jotain. Mä en tosiaan tiedä miks ajattelen tälleen, mut ainaki se auttaa mua saamaan kaikki lääkkeet helposti alas.

9. Aina ku katon peiliin ni irvistelen itelleni

- Jotenki on aina pakko irvistellä kun näkee ittensä peilistä :D Tätä mä teen vaan sillon ku oon yksin.

10. Tykkään pitää puhelimen aina äänettömällä

- Tähän ei nyt oo oikeen mitään varsinaista syytä, mut mä en vaan jotenkin tykkää et puhelin pitää mitään ääniä. Joskus todella todella harvoin saatan pitää äänet puhelimessa hetken aikaa. Helpottaa aika paljon elämää kun aina on äänet pois, koska jos menee johonki missä puhelin pitää olla äänettömällä ni mulla se on jo valmiiks. Mä en myöskään kovin usein edes missaa puheluita, viestejä enkä muita vaikka äänet ei ookaan päällä, koska yleensä kans kuljen koko ajan puhelin kädessä tai hupparin taskussa (mitenniin oon puhelinriippuvainen???)


Tässä oli jotain mun outoja tapoja, oliko teillä jotain samoja? Kertokaa toki myös omia outoja tapojanne :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heippati hei!

Taas on näköjään ihan mukava aika vierähtäny viime postauksesta. Mihin tää aika oikeesti hävii?? Lapset on pitäny mua kiireisenä. Ja pa...