5. huhtikuuta 2016

Yliluonnollista? Enneunia? Näkijän lahjoja? Déjà-vu?

Tänään ajattelin puhua teille tälläsestä aiheesta, mihin kovin moni ei usko ja mitä monet pitää ihan hölynpölynä. Mä itse uskon jollain tasolla enneuniin, horoskooppeihin ja siihen että voi ennalta tietää jotain asioita. Mutta tottakai jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa tai olla uskomatta. 

Mietin moneen kertaan haluanko edes kirjottaa tätä tekstiä, saati sitten julkasta. Mut loppujen lopuks ajattelin et mitäpä sillä on väliä.

Mä oon huomannu et nään todella paljon enneunia, tästä hyvänä esimerkkinä tällänen; En oo käyny vaikka jollain mun kaverilla pitkään aikaan ja se on vaikka ostanu uuden sohvan, eikä oo puhunu mulle mitään siitä. Silti mä voin nähdä unen siitä miten meen sinne kylään ja nään sen sohvan ja sit se kaveri kertoo et "joo ostin tässä uuden sohvan". Sitten kun meen oikeesti sinne kylään niin se sohva on just samanlainen ja -värinen kun mikä se oli siinä unessa. Miten tää on edes mahdollista?

Mä myös nään unissa paljon tilanteita etukäteen, jotka yleensä toteutuu 3kk sisällä sen unen näkemisestä. Ja kun tilanteet toteutuu, niin se tapahtuu ihan samalla tavalla kun unessa, samat henkilöt, sama paikka ja kaikki mitä henkilöt sanoo ja tekee niin se on ihan kuin unessa. Jotenki aina siinä tilanteessa kun se uni käy toteen tekis mieli huutaa kaikille et on nähny koko tilanteen jo aikoja sitten, mut kuitenkin oon nähny parempana vaihtoehtona vaan olla hiljaa ja käydä asiaa läpi mun pään sisällä.

Mulle on tapahtunu kerran yks juttu mitä ei pysty selittämään mitenkään. Olin sillon ehkä joku 8- vuotias ja sillon tää tapahtuma pelästytti mut todenteolla. Oltiin iskän ja äitin kans meijän mökillä ja siinä illalla istuttiin ja katottiin telkkaria. Iskän kanssa siinä syötiin juustonaksuja ja mä aina välillä syötin niitä iskälle. Pyysin äitii tuomaan mulle kokista mukiin. Hetken päästä äiti toi sen mukin mun eteen pöydälle, mutta en kerinny ottamaan yhtäkään hörppyä siitä. Jatkoin juustonaksujen syöttämistä iskälle ja sitten kun olin ottamassa sen mukin siitä pöydältä niin se ei ollukaan siinä enää. Sit mä kysyin äitiltä, et eikö se tuonukaa sitä siihen ja äiti ihmetteli et mitä mä sekoilen kun kyllähän mä ite näin sen siinä pöydällä. Seuraavaks ruvettiin kaikki kattomaan ettei se oo kaatunu mihinkään lattialle tai muualle, vaan eipä löytyny mistään. Edelleen tää mietityttää mua, miten se voi noin vaan kadota siitä meijän kaikkien silmien edestä?

Tuli tässä mieleen vielä yks tapaus. Olin ehkä joku 12-vuotias ja äitillä oli sen yks kaveri kylässä meillä. Illalla ne päätti sitte lähtee tän sen kaverin luo ja takas ne oli tulossa seuraavana päivänä. Äiti kysy sit multa et haluunko lähtee mukaan vai jäänkö yksin kotiin, siinä vaiheessa joku mun pään sisällä sano mulle et "älä lähe, jää kotiin". No sit sanoin äitille et en haluis jäädä yksin kotiin ja yritin suostutella niitä jäämään mun kaa, mut ne oli päättäny lähtee ja sit vaan sanoin et "okei, mä jään sit vaan kotiin". Seuraavana päivänä siihen aikaan kun äitin ja sen kaverin olis pitäny tulla takasin, niin ketään ei näkyny. Mä odotin ja odotin ja yritin soittaa äitille ja sen kaverille, mut äitin puhelin oli kiinni ja sen kaveri ei vastannu. Mä ihmettelin et mihin ne nyt on jääny ja et miksei äiti oo ilmottanu et jos ne ei oo tulossa. Joku pari tuntii myöhemmin, äiti ja sen kaveri sit tuli takas ja sain kuulla et ne oli joutunu peräänajo kolariin. Siinä vaiheessa muistin sen tunteen mikä pakotti mut pysymään kotona ja mua alko pelottaa et miten vaistosin sen et jotain tapahtuu sillä reissulla. 

Välillä ku mietin näitä kaikkia juttuja, niin tottakai se tuntuu pelottavalle ainakin aluks, mut mä oon jo aika tottunu siihen. Kyllä sitä silti välillä miettii et miten tää kaikki on mahdollista, jotenkin niin käsittämätöntä.

Kertokaa ihmeessä ootteko te nähny enneunia, vaistonnu jotain tilanteita etukäteen tai kokenu jotain yliluonnollista mitä ei voi selittää? Uskotteko horoskooppeihin ja muuhun tälläseen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heippati hei!

Taas on näköjään ihan mukava aika vierähtäny viime postauksesta. Mihin tää aika oikeesti hävii?? Lapset on pitäny mua kiireisenä. Ja pa...