13. kesäkuuta 2015

Ilman sisaruksia

Niinkuin otsikosta voi päätellä, postaus kertoo elämästä ilman sisaruksia. Ja kun mä olen ainut lapsi niin ajattelin kertoo oman kokemukseni elämästä ilman sisaruksia ja kertoa sen hyviä ja huonoja puolia.

Tästä lähtee:

+ Mitään ei oo koskaan tarvinnu jakaa kenenkään kans
+Saat kaiken mitä haluut (no en mä saanu kaikkee mitä halusin, mut aika paljon kuitenki)
+Saat vanhemmilta kaiken huomion
+Saat vapaasti omii kaiken
+Ei tuu riitoja sisaruksien kaa ( niitä tulee sitte senki edestä muitten kans)
+Niistä on seuraa

Ja sitten:

-Yksin voi tulla helposti tylsää (ainakin mä olisin joskus pienenä tarvinnu leikkikaverei)
-Riidat
-Jakaminen
-Se ettei vanhemmilla riitä aina aika kaikille samaan aikaan

Nyt ei tuu enempää hyviä eikä huonoja puolia mieleen.


Mutta niin, muistan ku olin joku ehkä 4 tai 5 vanha nii kinusin koko ajan siskoo tai veljee koska sit mul olis aina kaveri ja aina seuraa, äiti ei tykänny mun ideasta yhtään koska ei se halunnu enempää ku yhen lapsen. Monesti olisin halunnu jonku kaverin mukaan leikkeihin, koska aina äiti ja iskä ei kerinny leikkii mun kaa ku mökillä oli aina niin paljon hommia viikonloppusin ja viikolla taas äiti ja iskä oli töissä, mut oon varma et ne leikki mun kanssa ihan niin paljon kun ne vaan pysty. Noh jossain vaiheessa taas unohdin koko asian, ku seurasin mun kavereita joilla oli sisaruksia ja ku näin ne kaikki riidat mitä ne kävi läpi siskojen ja veljien kanssa, mulle tuli sellanen kausi et emmä mitään siskoo tai veljee haluu jos sen kans on tollasta. Nyt taas vanhempana kun mietin niin olis se kiva et mul olis pikkusisko tai veli, hoitaisin sitä ja tekisin sen kaa kaikkee kivaa. Oon oikeesti vähän kateellinen niille kenellä on sisaruksia ja ihan vaan sen takia kun oon huomannu miten hauskaa sisaruksien kaa voi olla.

Mut en oo vieläkään ihan varma haluisinko sisaruksia, oon mä ihan onnellinen näinkin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heippati hei!

Taas on näköjään ihan mukava aika vierähtäny viime postauksesta. Mihin tää aika oikeesti hävii?? Lapset on pitäny mua kiireisenä. Ja pa...